انتخاب جنسیت فرزند
...جوان 2...
یک شنبه 1 ارديبهشت 1392برچسب:انتخاب جنسیت فرزند ,, :: 16:28 :: نويسنده : ...

 

انتخاب جنسیت فرزند
 
 تمامی خانواده ها مخصوصا زوج های جوان سالیان است که برای به دست آوردن وسیله ای مطمئن ، به منظور تاثیر گذاری در جنسیت فرزند تلاش کرده اند و این یکی از آرزوهای آنها بوده است که بتوانند جنسیت فرزند را خود انتخاب کنند .
این آرزو را می توان به هزاران سال پیش نیز نسبت داد ، کثرت و تنوع دستورها و کوشش ها برای پیدا کردن روشی مطمئن نشانه علاقه فراوان بشر به داشتن فرزند از هر دو جنس بوده است چه خانواده هایی که باداشتن چند فرزند پسر آرزو فرزندی دختر داشته اند و چه بر عکس اما هرگز این توصیه ها و روش های گوناگون نتیجه مطلوبی نداده و عملی نشده است .
اما باید در نظر گرفت که آیا تعیین جنسیت کودکان مفید است یا خیر ؟ اما همیشه تعیین جنسیت فرزندان چندان مفید نیز نیست ، مثلا در کشور کره جنوبی که امکان تعیین جنسیت فرزند در همان ماهای اولیه حاملگی وجود دارد تولد پسر 14 در صد بیش از دختر است و این مسئله باعث بروز مشکلاتی برای کشور گشته است .
تعیین انتخاب جنسیت فرزند به اسپرماتوزوئید مرد است یعنی این اسپرم های مرد است که پس از لقاح با تخمک زن تعیین می کند که جنسیت فرزند پسر باشد یا دختر .
خیلی از افراد اعتقاد دارند که می توان با برنامه غذایی جنسیت فرزند را انتخاب کرد ، اما هنوز این مسئله اثبات نشده است .
در انسان ، نحوه عمل برنامه غذایی و استفاده از برنامه مناسب شناخته نشده است ، ولی این احتمال وجود دارد که اگر یون تخمک زن مناسب باشد می تواند اسپرماتوزوئید پسر یا دختر را به طرف خود جذب کند .
هنوز برنامه خاص و استانداردی در مورد تغذیه برای تعیین جنسیت فرزند وجود ندارد و این برنامه غذایی تا حدود زیادی به مواد غذایی موجود در هر کشور ارتباط دارد ، ولی نتایج به دست آمده از این تحقیقات یکنواخت است و هدف از آن تغییر تعادل موجود بین یون های منیزیم و سدیم و پتاسیم و کلسیم است . در این روش ، آنچه که اهمیت دارد نسبت این مواد با یکدیگر ، نه مقدار مطلق آنهاست ، بنابر این برنامه غذایی باید به نحوی انتخاب شود که سبب بالا رفتن ماده معدنی مورد نظر نشود و نیز مقدار املاحی را در خون کاهش دهد که سبب جلب اسپرماتوزوئید جنسیت مخالف جنین مورد نظر می شود .
پایه علمی این روش آن است که وجود مقدار زیادی سدیم و پتاسیم و کم بودن کلسیم و منیزیم لایه خارجی تخمک را به نحوی تغییر می دهد که اسپرماتوزوئیدهای پسر به طرف آن جذب می شوند ، و به عکس ، برای جذب اسپرماتوزوئید دختر در تخمک لازم اسن که میزان کلسیم و منیزیم خون بالا برود و میزان پتاسیم و سدیم خون پایین بیاید .
لازم به ذکر است این برنامه فقط به مدت سه ماه بخصوص در ماهی که زن قصد حامله شدن را دارد و لقاح صورت می گیرد مورد استفاده قرار گیرد .
این روش را فقط باید زن انجام دهد ، چون در هنگام آمیزش و وارد شدن اسپرم ، هر دو اسپرم دختر یا پسر وجود دارد و این تخمک زن است که انتخاب می کند که ایا اسپرماتوزوئید پسر را جذب کند یا دختر .
اما باید توجه داشت که این برنامه غذایی ، بکار بردن دستور آشپزی نیست ، بلکه به صورت نسخه پزشکی می باشد .
 
 
مقدار مصرف سدیم : روزانه 0/5 گرم است . این مقدار را می توان با خوردن نمک طعام ، غذاهای دریایی ، گوشت ، تخم مرغ و شیر تامین کرد .
مقدار مصرف پتاسیم : 1 میلی گرم است . این مقدار را می توان روزانه با خوردن گوشت ، غلات و میوه ها تامین کرد .
مقدار احتیاج کلسیم روزانه 800 میلی گرم است و منابع تامین آن نیز موادی مانند شیر ، لبنیات ، ساردین ، بادام و شلغم است .
منیزیم : منبع غذایی ، قهوه ، کاکائو ، غلات و سبزی جات .
در تحقیقات انجام شده این روش موثر بوده است . تامین یون های لازم معمولا با انتخاب و استفاده از غذاهایی که یون مورد نظر را دارد ممکن است .
از دیگر تغییرات زمان تخمک گذاری ، اضافه شدن مقدار گلوکز در ترشحات مخاطی دهانه رحم در موقع تخمک گذاری است . بالا رفتن مقدار گلوکز در ترشحات دهانه رحم به جذب اسپرماتوزوئید ها کمک می کند و از آنجا که اسپرماتوزوئید پسر از قدرت تحرک بیشتری برخوردار است ، شانس بیشتری برای جذب توسط تخمک دارد .
مناسب بودن ترشحات دهانه رحم بیشتر به جذب اسپرماتوزوئید پسر کمک می کند . با استفاده از میوه های شیرین محتوی گلوکز در روزهای تخمک گذاری ترشحات دهانه رحم را بیشتر می کند و این محیط برای جذب اسپرماتوزوئید پسر مناسب تر است ، زن با داشتن زمان تخمک گذاری می تواند چند روز قبل از تخمک گذاری و تا چند روز بعد از موادی که قند ساده دارند استفاده بیشتری کند مانند : عسل ، آبنبات ، هویج ، بیسکویت ، کشمش ، نوشابه های دارای شکر ، نان گندم سفید و یا پلیمر هخای گلوکز .
خوردن غذاهایی که برای جذب اسپرماتوزوئید دختر مناسب است عبارت است از : شیر و فراوردهای آن ، ماهی ، ساردین ، بادام ، کاکائو ، جوانه گندم ، کلم ، کدو و فلفل سبز .
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 254
بازدید کل : 18911
تعداد مطالب : 55
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

Online User